2016/07/28

SZCZERZE.


Nade wszystko w życiu cenię sobie szczerość, prawdziwość. Gardzę fałszerstwem i dwulicowością. Brzydzę się kłamstwem, które niektórzy myślą, że można usprawiedliwiać. Nie można. Kłamstwo, małe, czy duże, pozostaje dla mnie w żaden sposób nie wytłumaczalne. Zależy mi na prawdzie, nawet jeśli będzie bolesna. Może to dlatego, że lubię być świadoma, swojego życia, tego z kim się zadaję i czy dobrym ludziom oddaję swoje serce,



Ludzie łżą nałogowo. Wydaje im się, że nie ma innego wyjścia z pewnych sytuacji niż właśnie kłamstwo. Widzicie, sęk w tym, żeby podejmować w życiu takie decyzje i tak prowadzić swoje relacje, aby nie dopuszczać do sytuacji w których musimy skłamać. Jeden blef rodzi następny, tamten stwarza kolejne i tak właśnie w pewnym momencie zbiera nam się ich na tyle dużo, że nie nadążamy z ich łączeniem i z czasem ludzie zauważają pewne luki, w opowiadanej historyjce. Człowiek nie jest taki głupi, czasami nawet wystarczy sama gestykulacja, mimika, czy tiki nerwowe, które mimowolnie wykonujemy, gdy kłamiemy - jednym z nich jest na przykład drapanie się po nosie, czy za uchem, nerwowy śmiech, czy nienaturalna postawa.



Dlatego, proszę was ludzie, przestańcie kłamać. Jednostki inteligentne zauważają, że coś się dzieje nie tak, że jakiś element w waszym kłamstwie im nie gra, nie pasuje. "Kłamstwo ma krótkie nogi" to nie jest takie zwykłe ludowe przysłowie, jak najbardziej się sprawdza. Nawet jeśli wydaje wam się, że akurat w waszym przypadku, te przysłowiowe "nogi" są do nieba, i te się kiedyś kończą.
Jak to można usłyszeć w nowym kawałku Taco:
"Nie wiem jak ty. Mało ludziom wierzę.
Mam wrażenie, że się gubią, kiedy mówią szczerze
Czuję, czuję, że pulsują moje bzduromierze".



























5 komentarzy:

  1. Sądzę, że ludzie kłamią bo chcą wpaść w 'widełki' myśli innych ludzi. Chcą wypaść dobrze w ich oczach, tak by ta osoba myślała że jestem fajny(lub by ktoś nie zmienił zbytnio o nas opinii), dlatego koloryzujemy, zmyślamy. Co do jakiś wskazówek, które zdradzają czy ktoś kłamie, może to być pomocne, ale nie zawsze się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę, żeby ktoś mnie nienawidził, za to jaka jestem, niż, żeby kochał, za to jaka nie jestem. Mimo wszystko, to już indywidualne, czy chcemy chodzić z wiecznie nałożoną maską.

      Usuń
    2. Ja napisałem tylko dlaczego tak się moim zdaniem dzieje. To dobrze, że dążysz do prawdy :). Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Jejku, Jagoda jest prześliczna! A z treścią trafiłeś w sedno Byszi :3

    OdpowiedzUsuń